...Medan Ikan Bakar...


salam..hai,,;-)
kali nih aku nak ckp psl ikan bakar k..
coz td aku dgn famili aku g mkn ikan bakar kat
medan ikan bakar muara sg. duyung taw!!
dh lame kowt aku x mkn kat situ..
akhirnye..b4 blk kolej esk nih..
dapat gak gak aku mkn!!
weeeeeeee~

kisahnye..,aku smpi kat medan tuh dlm k0l 8 mlm..
smpi je kat situ,,aku tgk byk m0bil2 parking
kat sekitar medan tuh!! *petanda cm x baek jer??*
msok je kat dlm medan tuh..aku tgk ramai giler cust0mer yg dtg taw!
tp naseb baek dpt meja k0s0ng...*kalo x,,mkn bersila jer!!haha*
then..mama n abah aku g la 0rder n pilih menu2 mknan kitowg mlm tuh..

menu2 pilihan ayah aku..:

nasi lemak 
*mmg mkn dgn nasi lemak p0wn kat citu!*
orange juice
ice lemon tea 
*name nak sdp jer!ha3*
ikan siakap
ikan jenahak
sotong goreng dgn tepung
kupang masak sweet s0ur
sepahat 
*aku xthu pe jenis tuh!*
tauhu bakar
otak-otak

ikan siakap n jenahak tuh mcm biaselah..mstilah menu ikan bakar mlm tuh!
n kit0wg mkn sume menu2 tuh dgn nasi lemak yg dibungkus kecik2!!
aku mkn adelah dlm 3 bungkus!hahaha...
yg sepahat tuh...aku x prnh mkn aw!bak kate ayah aku..
"sepahat tu sejenis mcm siput gak r.." tp bley r tahan rasenye!
tp aku xthu r..sepahat tuh dyowng msk pe la an..*aku belasah jer!*

tp ikan bakar tuh kit0wg mkn last sekali psl ikan bakar tuh
dyowng anta paling lmbt!
setiap menu..dihantar satu per satu!!
so..kitowg p0n tmbh nasil lemak satu per satu...haha
waaaa~ mmg bestlah!!
aku nih dari mula2 mkn dgn sudu n garfu terus mkn dgn tangan..
hahaha...ssh kowt nak kopek kupang tuh,,
so..lg best mkn dgn tgn jer!! tp...
bile mkn ikan bakar tuh..gne blk sudu!hahaha...

hakikatnye..abg n adik aku yg paling byk mkn!
*kalo ikut bilangan bungkusan nasi lemak 2 la an!ha3*
aku mkn 3 bungkus jer..mama n adik bongsu aku 2..
adik aku si syahnur n angah de la 
dlm 4 n 5 kowt!!haha
kalo abah aku, aku x sure,,
tp rasenye lebey kurg k0wt..haha

tp yg x best tuh..kakak aku xde..c0z dye g perak ;-(
dgn kekwn dye g ziarah kwn dyowg yg dh lame x ketemu!!
so..mkn td kurg sowg...tp yg pnting mkn tetap hbs
mcm mkn 7 owg!!haha
*kne la hbskan..kalo x, rugi je la!!huhu*  



*ni lah dye medan ikan bakar tuh!!*


*ni lah menu2 yg paling awal smpi!haha*


*yg putih tuh ikan siakap..yg still berbalu tuh
ikan jenahak!!*






*sedap nye!!!hehe*


*ni lah dye sepahat tuh!!de sape2 yg prnh mkn??
huhu*


*ha..yg kat blkg tuh...owg beratur nak plih
ikan mcm nk beli tiket!!haha*


*ni lah situasi betapa crowded nye medan nih!huhu*

*ni la rupe lps mkn td!!!haha*

time2 mkn tuh an..kitowgnye air dh nak hbs aw,,
then ayah aku order sky juice *air kosong!!ha3* 1 jag!
tetibe..abang aku bodek nak orange juice agy,,
hahahaha
nseb baek abah aku on jer..
so...kitowg order lg 1 jag orange juice..
tggu pnye tggu..x smpi gak orange juice tuh,,
*yela..rmi cust0mer kan!!huhu*
dgn x prsnnye..msing2 dh selesai mkn..
so...orange juice td tu pon dicancelkan ordernye...
abah aku kate.."minum je la pe yg ade!"
hahahahaha

lps settle bayar sume..kitowg pon blk..
de r dlm kol 9:30 kowt..
tp...customer tetap makin ramai!!
agak2nye...brp la pemilik kedai tuh dpt untung
1 mlm ek??kalo 10ribu de x??
hahaha....

k r...smpi cni jer aku nak cite..
nnt de cite agy,,aku p0st k..
bubye...nite.,,;D

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "...Medan Ikan Bakar..."

Post a Comment